De Groep Securex behaalt in 2015 de beste resultaten sinds zijn oprichting in 1905
Vrijdag 18 maart 2016 — De Groep Securex zag in 2015 zijn nettowinst met meer dan 40% stijgen. Zijn omzet steeg met meer dan 2% tot 258 miljoen euro. De nettowinst van de HR-dienstverlener is gestegen tot meer dan 5% van de omzet, die helemaal werd geherinvesteerd in de business met het oog op een nog betere dienstverlening aan de klant. Dit jaar wil Securex vastberaden zijn ontwikkelingsstrategie doorzetten.
De Groep Securex heeft deze positieve evolutie te danken aan zijn uitgebreide palet aan diensten en aan het feit dat Groep zijn aanbod perfect weet aan te passen aan de verschillende klantprofielen. Sinds 2015 kon de Groep dankzij de nieuwe strategie bedrijfsresultaten optekenen die alle verwachtingen overstijgen.
Na verschillende jaren van belangrijke investeringen, noteerde het Sociaal Secretariaat Securex in 2015 positieve resultaten. Daarnaast is de omzet van het Sociaal Secretariaat met 5% gestegen.
De omzet van de Externe Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk steeg eveneens met 5%. Het departement kon zich succesvol aanpassen aan de nieuwe wetgeving die op 1 januari 2016 in werking is getreden.
De verzekeringsmaatschappijen van Securex konden voordeel halen uit de gunstige financiële markten in 2015, met een verhoogd resultaat tot gevolg.
De diensten voor ondernemers lieten ook heel goede resultaten optekenen, met onder meer het ondernemingsloket en het Sociaal verzekeringsfonds voor zelfstandigen, waarvan de omzet met 4% is gestegen.
De resultaten van de internationale activiteiten stegen fors, met een groei van meer dan 12%. Die groei is onder meer te danken aan de gedifferentieerde positionering binnen de landen van de Benelux, in Frankrijk en in de Democratische Republiek Congo. De overname van Van Deelen Salaris in Nederland op 1 januari 2016 toont aan dat de Groep Securex zijn positie als internationale HR-dienstverlener nog wil verstevigen.
Stephan Londoz, CEO van Securex: “Net als in 2015 ben ik ervan overtuigd dat de voortzetting van onze nieuwe strategie en van onze missie “Let’s make organisations and people successful in business and in life” de beste garantie is voor het halen van positieve resultaten in 2016. De resultaten van januari en februari van dit jaar lijken alvast de goede richting uit te gaan. We willen op die weg voortgaan. Onze resultaten getuigen van de wil om de relatie met onze medewerkers, partners en klanten te versterken via onze nieuwe structuur van ecosystemen.”