Filip Baptist nieuwe CEO van Securex

Filip Baptist werd op 18 december 2018 aangesteld als nieuwe CEO van de Groep Securex. Met zijn 25 jaar ervaring binnen Securex, waarvan 20 jaar in het directiecomité, zal Filip Baptist verder inzetten op continue verbetering van de klantentevredenheid. Hij volgt Stephan Londoz op, die de afgelopen 4 jaar aan het hoofd stond van de Groep Securex.

Filip Baptist werkt sinds 1993 voor de Groep Securex en is al 20 jaar lid van het directiecomité. Hij nam er verschillende functies op, zoals HR Director, General Manager van de Corporate Services en van Sales & Marketing, eindverantwoordelijke van Health & Safety, HR Consulting en HR Research. Daarnaast leidt Filip Baptist de internationale activiteiten van de Groep Securex. Hij kwam midden vorig jaar ook aan het hoofd te staan van de Payroll Services in België.

“2018 was een jaar vol veranderingen. We startten heel wat nieuwe projecten die Securex moeten klaarstomen voor de toekomst. Ik kijk ernaar uit om samen met het nieuw samengestelde directiecomité de uitdagingen van morgen aan te pakken en te blijven streven naar het verbeteren van onze processen en tools om de beste klantenervaring te blijven garanderen,” zegt Filip Baptist.

“Uit naam van alle bestuurders van onze Groep wil ik voormalig CEO Stephan Londoz bedanken voor zijn inzet, zijn bijdrage en de betrokkenheid waarmee hij de afgelopen 4 jaar Securex heeft geleid. Ik heb het volste vertrouwen in de nieuwe ploeg. ” zegt Rik Van Quickenborne, voorzitter van de Groep Securex.

Samenstelling van het nieuwe Directiecomité van de Groep Securex:

• Filip Baptist: CEO en voorzitter directiecomité
  • Reynald Jacobs: Deputy CEO
  • Philippe Palm: CFO
  • Joëlle Helbig: Director Sales, Marketing & Customer Connection
  • Bart van Damme: Director Payroll Services
  • Natalie Delmotte: HR Director
  • Frans Temmerman: CIO
  • Kristof Benoit: General Manager International

Ondernemerschap vormt de basis van economische activiteit, werknemers zijn hierbij de sleutel tot succes. Securex ondersteunt ondernemers in de uitbouw en groei van hun onderneming, en gelooft in een personeelsbeleid op maat van het individu en gericht op duurzame inzetbaarheid.

Securex is de partner voor zowel startende en ervaren zelfstandigen of kmo’s, als grote ondernemingen en openbare besturen. Wij hebben alles in huis voor een geïntegreerd HR-beleid. Wij bieden dienstverlening op vlak van ontwikkeling en uitbouw van een eigen zaak voor ondernemers, personeelsadministratie en loonberekening, preventie en welzijn van werknemers, talentontwikkeling en het verzekeren van inkomens. Bij Securex zit alles onder één dak.

Securex behaalde in 2017 een omzet van 278 miljoen euro. De Groep is actief in België, Frankrijk, Luxemburg, Nederland en Spanje, en telt 1.700 medewerkers verdeeld over 36 regionale kantoren. Zij zetten elke dag hun beste beentje voor en helpen 83.800 bedrijven, 116.000 zelfstandigen en 5.600 bevoorrechte partner-boekhouders, -makelaars en –accountants.

Meer info: https://www.securex.be/nl/publ... & https://www.securex.be/nl/blog