Securex en Mbrella slaan handen in elkaar voor flexibel mobiliteitsbeheer

Securex versterkt digitale HR-dienstverlening voor klanten en gaat samenwerken met Belgische start-up Mbrella

Brussel, 20 oktober 2021 – HR-dienstverlener Securex gaat samenwerken met de Belgische start-up Mbrella. Mbrella is een HR-platform dat werkgevers toestaat om op een eenvoudige en flexibele manier het mobiliteitsluik van verloning te beheren. Securex is een van de eerste HR-dienstverleners die met het platform aan de slag gaat. De samenwerking met Mbrella staat de 57.000 werkgevers die met Securex werken toe om mobiliteitsoplossingen op een eenvoudige manier te beheren. Onze klanten die al met onze HR-tool Officient werken, kunnen Mbrella bovendien automatisch integreren. Verloning en mobiliteit kunnen op die manier automatisch aan elkaar gelinkt worden, wat meer efficiëntie, een gestroomlijnd proces en een beter overzicht belooft voor HR-verantwoordelijken en medewerkers.

Securex biedt dienstverlening op vlak van ontwikkeling en uitbouw van een eigen zaak, personeelsadministratie en loonberekening, preventie en welzijn van werknemers, talentontwikkeling en het verzekeren van inkomens. Securex is een van de weinige HR-dienstverleners in België met een dergelijke alomvattende dienstverlening.

HR-processen, loon- en mobiliteitsbeheer onder één dak

Om zijn klanten in België nog meer voordeel te bieden binnen die brede aanpak, werkt Securex vanaf oktober samen met Mbrella. De Brusselse start-up biedt een platform dat werknemers toestaat om zelf flexibel aan de slag te gaan met hun mobiliteitsvoordelen, van treinabonnement met derdebetalersysteem tot het leasen van een bedrijfsfiets. Werknemers krijgen volledige vrijheid om te kiezen hoe ze hun mobiliteit invullen, aangepast aan hun persoonlijke noden.”

Kristof Benoit, General Manager Employers & International bij Securex: “We willen de processen van onze klanten verder digitaliseren en stroomlijnen. Daarom linken we de nieuwe Mbrella tool ook meteen met Officient, het digitale platform waarin we eerder al HR-processen en loonbeheer samenbrachten. Door ook het mobiliteitsluik hieraan toe te voegen verhogen we het gebruiksgemak verder voor HR-verantwoordelijken.”
“Het fileprobleem na de afloop van de coronamaatregelen bevestigt het alleen: mobiliteit is een gigantische uitdaging in ons land”, vult Nicolas Van Ro, Sales & Consulting Director Employers bij Securex, aan. “We kunnen niet omheen het belang van een flexibel en breed aanbod van mobiliteitsoplossingen binnen een bedrijf. Natuurlijk ondersteunen we onze klanten graag bij het invoeren van dergelijke tools in hun HR processen.”

Het platform van Mbrella biedt werkgevers een handige tool waarin ze op een eenvoudige manier hun volledige mobiliteitsbeleid kunnen beheren. Werkgevers kunnen zelf aangeven welke mobiliteitsvoordelen ze hun werknemers bieden, waarna ze zelf aan de slag kunnen met de mogelijkheden. Of het nu gaat om een bedrijfswagen, een mobiliteitsbudget, het leasen van een (elektrische) fiets of een abonnement op het openbaar vervoer met een derdebetalersysteem: alles is mogelijk zonder administratieve rompslop voor de HR verantwoordelijke. ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​

Amaury Gerard, CEO van Mbrella: “Onze tool staat werkgevers toe om een gepersonaliseerd mobiliteitsplan te creëren voor elke werknemer. Mobiliteitsoplossingen veranderen elke dag, en werknemers willen hier – net zoals met verloning – steeds vaker flexibel mee omspringen. Door een laagdrempelig mobiliteitsbeleid op maat te voorzien, kunnen ondernemingen niet alleen hun werknemers een extraatje bieden en de tijd in de file beperken, maar ook hun ecologische voetafdruk verminderen.”

Uniek aan de samenwerking is ten slotte de automatische koppeling met HR-platform Officient: het gekozen mobiliteitsbeleid wordt ingevoerd in Mbrella, waarna het automatisch ook wordt doorgestuurd naar Officient. Binnen Officient wordt rekening gehouden met de gegevens in Mbrella om een correcte loonberekening te maken voor de werknemer. De HR-verantwoordelijke hoeft hierbij geen bijkomende manuele handelingen uit te voeren.

​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ***

Over Mbrella

Mbrella is een digitaal HR-platform gericht op het aanbieden van flexibele mobiliteitsplannen voor werknemers. Het platform centraliseert alle mobiliteitsoplossingen en zorgt voor een automatische en correcte loonverwerking, zonder administratieve rompslomp voor de HR-verantwoordelijke.

Mbrella maakt deel uit van de start-up studio Lab Box. Samen bouwen we aan de toekomst van mobiliteit door het ontwikkelen van een ecosysteem aan innovatieve mobiliteitsoplossingen. Hierdoor kunnen we elke gewenste mobiliteitsoplossing leveren en maken we flexibele mobiliteit echt toegankelijk.

mbrella.eu

Luc De Pauw Director Knowledge Center, Securex