Securex stelt Kurt Wynendaele aan als nieuwe CFO

Brussel, 31 maart 2022 – Partner in tewerkstelling en ondernemerschap Securex kondigt aan dat Kurt Wynendaele de rol van Chief Financial Officer (CFO) opneemt binnen het bedrijf. Als CFO zetelt hij ook in het directiecomité van Securex.

Kurt Wynendaele, een nieuw gezicht bij Securex, kan rekenen op meer dan dertig jaar ervaring in management en financieel beleid. Gediplomeerd in rechten, begon hij zijn loopbaan bij voedingsbedrijf Vandemoortele. Nadien ging Wynendaele aan de slag bij Nynas Bitumen Europe, waar hij CFO werd en doorgroeide naar Managing Director van Nynas Bitumen Continental. Vervolgens was hij CFO van Eres Bitumen Group, waarna hij Magnolia Consulting Services oprichtte. Kurt Wynendaele behaalde een MBA aan de Georgia State University en volgde diverse managementopleidingen bij Vlerick Business School en Fuqua School of Business (Duke).

Filip Baptist, CEO van Securex: “Kurt is de juiste man om onze finance-afdeling aan te sturen. Hij heeft vele jaren ervaring als CFO en andere financiële functies binnen internationale ondernemingen. Zijn strategische wendbaarheid en groot analytisch vermogen zullen ook een meerwaarde bieden binnen het directieteam van Securex.”
Kurt Wynendaele, CFO van Securex: “De waarden van Securex liggen volledig in lijn met de mijne. Ik kijk er dan ook naar uit om dit mooie bedrijf en zijn mensen grondig te leren kennen. Hier kan ik mijn ruime ervaring die ik in binnen- en buitenland opdeed inzetten in een nieuwe sector en als CFO een positieve stempel te drukken op Securex.”

Kurt Wynendaele

Ondernemerschap is de motor van onze economie en werknemers zijn hierbij de sleutel tot succes. Securex ondersteunt startende en gevestigde ondernemers in de uitbouw en groei van hun onderneming. Het gelooft sterk in een personeelsbeleid op maat van het individu en met oog voor duurzame inzetbaarheid.

Securex is de partner bij uitstek in ondernemerschap en tewerkstelling. Het biedt ruime en geïntegreerde dienstverlening op vlak van ontwikkeling en uitbouw van een eigen zaak voor ondernemers, personeelsadministratie en loonberekening, preventie en welzijn van werknemers, talentontwikkeling en het verzekeren van inkomens. Bij Securex zit alles onder één dak.

Securex behaalde in 2021 een omzet van 280 miljoen euro. De Groep Securex is actief in België, Frankrijk, Luxemburg, Nederland en in Spanje, en telt 1.700 medewerkers verdeeld over 28 regionale kantoren. Zij zetten elke dag hun beste beentje voor en helpen 95.000 bedrijven, 150.000 zelfstandigen en meer dan 5.000 partners.