Bouwvergunning voor nieuwe Securex-hoofdzetel aan de Verenigde Natieslaan

Securex is verheugd aan te kondigen dat de bouwvergunning voor het nieuwe kantoorgebouw in de Verenigde Natieslaan in Gent is toegekend.  De afbraakwerken van het huidige gebouw starten op 9 april.

De laatste jaren hebben we ten volle ingezet op dit nieuwbouwproject.

In de laatste fase hebben we ook de buurtbewoners nauw betrokken en goed geïnformeerd. Zo hebben we meerdere infoavonden georganiseerd waarbij de buren meer uitleg verkregen, en een maquette van het nieuwe gebouw konden bezichtigen.

Een kort overzicht van belangrijke mijlpalen in dit project:

  • Archeologisch onderzoek is reeds achter de rug
  • Sanering van de boden rondom het oude gebouw is afgewerkt
  • De ontmanteling, afbraak en afvoeren puin van het gebouw hopen we te finaliseren tegen half juni 2018
  • Tussen deze fases heen loopt de aanstelling van een hoofdaannemer voor de realisatie van het nieuwe kantoorgebouw
  • De bouwfase is gepland van juni 2018 tot en met december 2019.

Tim Blanckaert, Facilities Director: “We zijn heel blij met deze volgende mijlpaal in de bouw van ons nieuwe kantoor. We dragen bovendien duurzaamheid hoog in het vaandel. Het gebouw is ontworpen volgens de standaarden van passiefbouw, dus met grote aandacht voor een zeer laag energieverbruik via een doordachte keuze van isolaties en bouwtechnische installaties waarbij tevens een BEOveld ( Boorgat – Energie – Opslag ) wordt toegepast met een warmte-uitwisseling met de bodem op grote diepte. Het aspect mobiliteit werd grondig onderzocht tijdens de bouwaanvraag, met een duidelijke plan rond alternatieve mobiliteit.”

Het nieuwe gebouw:

  • heeft een oppervlakte van 8700m².
  • beschikt over een kleine vleugel van 4 bouwlagen (3 verdiepingen) en grote vleugel van 7 bouwlagen (6 verdiepingen).
  • telt ongeveer 200 parkeerplaatsen voor wagens en 150 plaatsen voor de fiets.
  • heeft plaats voor zo'n 400 medewerkers.

 

Contacteer ons
Gaelle Houyoux External communications officer, Securex
Over Securex

Ondernemerschap vormt de basis van economische activiteit, werknemers zijn hierbij de sleutel tot succes. Securex ondersteunt ondernemers in de uitbouw en groei van hun onderneming, en gelooft in een personeelsbeleid op maat van het individu en gericht op duurzame inzetbaarheid.

Securex is de partner voor zowel startende en ervaren zelfstandigen of kmo’s, als grote ondernemingen en openbare besturen. Wij hebben alles in huis voor een geïntegreerd HR-beleid. Wij bieden dienstverlening op vlak van ontwikkeling en uitbouw van een eigen zaak voor ondernemers, personeelsadministratie en loonberekening, preventie en welzijn van werknemers, talentontwikkeling en het verzekeren van inkomens. Bij Securex zit alles onder één dak.

Securex behaalde in 2017 een omzet van 278 miljoen euro. De Groep is actief in België, Frankrijk, Luxemburg, Nederland en Spanje, en telt 1.700 medewerkers verdeeld over 36 regionale kantoren. Zij zetten elke dag hun beste beentje voor en helpen 83.800 bedrijven, 116.000 zelfstandigen en 5.600 bevoorrechte partner-boekhouders, -makelaars en –accountants.

Meer info: https://www.securex.be/nl/publ... & https://www.securex.be/nl/blog