Securex Groep viert Great Place to Work®️-erkenning in al zijn Europese vestigingen
Luxemburg gecertificeerd voor derde jaar op rij, België, Nederland, Frankrijk en Spanje meteen erkend bij eerste deelname
Brussel, 29 oktober 2024 – De internationale HR-dienstverlener Securex is trots te kunnen melden dat het gecertificeerd is als Great Place to Work®️ in alle landen waar het actief is: België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk en Spanje. De prestigieuze erkenning, gebaseerd op de feedback van medewerkers, bevestigt de sterke werkcultuur en positieve werknemerservaring binnen het bedrijf. Opvallend is dat Securex Luxemburg voor het derde jaar op rij de onderscheiding ontvangt, wat de continuïteit van een sterk en mensgericht personeelsbeleid benadrukt.
Great Place to Work®️ is wereldwijd de autoriteit op het gebied van werkcultuur, medewerkersbetrokkenheid en leiderschapsgedrag. Onderzoeken tonen aan dat gecertificeerde bedrijven niet alleen uitblinken in medewerkerstevredenheid, maar ook profiteren van toegenomen innovatie, hogere omzet en een sterker personeelsbehoud.
Nadat Securex Luxemburg al enkele jaren pionierde, besliste de Securex Groep om dit jaar met alle Europese vestigingen deel te nemen aan de Great Place to Work®-certificering. Met resultaat. De eerste deelname van Securex België, Nederland, Frankrijk en Spanje leidde meteen tot een succesvolle certificering.
Met het behalen van de certificering in al zijn Europese vestigingen, bevestigt Securex zijn rol als voorloper in het creëren van een werkcultuur waarin welzijn, vertrouwen en innovatie hand in hand gaan.
Joëlle Helbig, Chief Customer & People Officer bij Securex: “Het behalen van het Great Place to Work®-certificaat in België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk en Spanje is een krachtige bevestiging van wat Securex uniek maakt: onze mensen. Het label bewijst dat we niet alleen zeggen dat onze medewerkers centraal staan, maar dat we er ook naar handelen. De passie, toewijding en betrokkenheid van onze medewerkers, diep verankerd in ons DNA, vormen niet alleen de ruggengraat van onze cultuur, maar weerspiegelen zich ook in de service die we onze klanten bieden.
Dit certificaat bevestigt dat we luisteren, handelen en een werkomgeving creëren waarin iedereen de kans krijgt om te floreren. We zijn enorm trots op het resultaat en blijven onverminderd investeren in een cultuur waar elke Securex-collega zich gewaardeerd, gesteund en geïnspireerd voelt.”
De trots binnen de Securex-community is voelbaar, en het Great Place to Work®️-label versterkt dit gevoel nog meer. Op basis van verdere analyse van de Great Place to Work-enquête®️ zal Securex gerichte maatregelen nemen in elke markt om de werkcultuur blijvend te verbeteren. Die focus op continue ontwikkeling is onlosmakelijk verbonden met de overkoepelende bedrijfsstrategie van Securex om te blijven groeien.
Over de Great Place to Work Certificering™
Great Place To Work® Certification™ is de meest doorslaggevende “employer-of-choice” erkenning die bedrijven nastreven. Het is de enige erkenning die volledig is gebaseerd op wat medewerkers rapporteren over hun werkervaring - in het bijzonder hoe consistent zij een werkomgeving met een hoge mate van vertrouwen ervaren. De Great Place to Work-certificering wordt wereldwijd erkend door zowel werknemers als werkgevers en is de wereldwijde benchmark voor het identificeren en erkennen van uitmuntende werkervaring. Elk jaar dienen meer dan 10.000 bedrijven in 60 landen een aanvraag in om gecertificeerd te worden als Great Place To Work.
Over Great Place To Work®
Als de wereldwijde autoriteit op het gebied van werkcultuur brengt Great Place To Work® 30 jaar baanbrekend onderzoek en gegevens in om elke organisatie te helpen een Great Workplace te worden voor iedereen. Hun gepatenteerde platform en For All™-model helpen bedrijven bij het evalueren van de ervaring van elke medewerker, waarbij voorbeeldige werkplekken Great Place To Work Certified™ worden of erkenning ontvangen op een felbegeerde lijst van Best Workplaces™.
Over Securex
Ondernemerschap is de motor van onze economie en werknemers zijn hierbij de sleutel tot succes. Securex ondersteunt startende en gevestigde ondernemers in de uitbouw en groei van hun onderneming. Het gelooft sterk in een personeelsbeleid op maat van het individu en met oog voor duurzame inzetbaarheid.
Securex is de partner bij uitstek in ondernemerschap en tewerkstelling. Het biedt ruime en geïntegreerde dienstverlening op vlak van ontwikkeling en uitbouw van een eigen zaak voor ondernemers, personeelsadministratie en loonberekening, preventie en welzijn van werknemers, talentontwikkeling en het verzekeren van inkomens. Bij Securex zit alles onder één dak.
Securex behaalde in 2023 een omzet van 317 miljoen euro. De Groep Securex is actief in België, Frankrijk, Luxemburg, Nederland en in Spanje, en telt meer dan 1.900 medewerkers. Zij zetten elke dag hun beste beentje voor en helpen 90.000 bedrijven, 140.000 zelfstandigen en meer dan 5.500 partners.