Securex neemt portefeuille Arbeidsongevallen en Huispersoneel van Generali Belgium over

Op 1 januari 2019 neemt Securex de portefeuille Arbeidsongevallen en Huispersoneel van Generali Belgium over. Zo versterkt het zijn marktpositie als arbeidsongevallenverzekeraar, terwijl Generali Belgium zich kan toespitsten op andere verzekeringsactiviteiten. De strategische beslissing levert voordelen op voor beide verzekeraars en voor hun klanten.

Incasso verhogen

Securex is sinds 1905 een gevestigde waarde in de markt van de arbeidsongevallen. Met de overname van de portefeuille Arbeidsongevallen en Huispersoneel van Generali Belgium, ziet Securex Arbeidsongevallen zijn incasso en zijn portefeuille aanzienlijk groeien.

Activiteiten centraliseren

Ook voor Generali Belgium, dat deel uitmaakt van de Generali Groep, is de overdracht een beleidsmatige zet. Zo kan de maatschappij zich volop richten op de centralisatie van verzekeringsactiviteiten voor retail, zelfstandigen en kmo’s. Door de overdracht naar en de samenwerking met Securex garandeert Generali Belgium haar klanten een volledig en aantrekkelijk productaanbod.

Contracten integraal overdragen

De Nationale Bank verklaarde zich op 13 november 2018 akkoord met de overname, die officieel is vanaf de publicatie in het Belgisch Staatsblad op 23 november 2018. Concreet verhuizen twee onderdelen van de Generali Belgium-portefeuille: ‘Arbeidsongevallen en Huispersoneel’ en ‘Collectieve Gemeen Recht’ en ‘Gewaarborgd loon’. Voor de klanten verandert er niets: Securex neemt de voorwaarden van de lopende contracten integraal en ongewijzigd over. De verzekerden kunnen rekenen op belangrijke expertise en technische kennis, vlotte acceptatieprocedures en humane schadeafhandeling.

Securex zal alle nieuwe schadegevallen vanaf 01 januari 2019 beheren. De schadegevallen tot en met einde 2018 worden verder door Generali Belgium beheerd.

Over Generali Belgium

Generali Belgium is sinds 1901 aanwezig in België en vormt een onderdeel van de Generali Groep (*). Vanuit het hoofdkantoor in Brussel bedient Generali Belgium 530.000 klanten en verkoopt het een waaier aan levens- en schadeverzekeringen via een netwerk van om en bij de 1.000 onafhankelijke makelaars verspreid over het hele land. In 2017 bedroegen de totale premie-inkomsten 747,9 miljoen euro. De activaportefeuille van Generali Belgium bedraagt 6,5 miljard euro.

*Op 18 april 2018 kondigde Generali Groep de verkoop  van Generali Belgium aan Athora Holding Ltd aan. De overname zal naar verwachting begin 2019 rond zijn, dit onder voorbehoud van goedkeuring door de Nationale Bank van België.

Ingrid Marien Business Partner Non-Life Insurance
Bruno Peelman Internal & External Communication, Generali
Ingrid Marien Business Partner Non-Life Insurance
Bruno Peelman Internal & External Communication, Generali

Securex behaalde in 2018  een omzet van 296 miljoen euro. De Groep Securex is actief in België, Frankrijk, Luxemburg, Nederland en in Spanje, en telt 1.700 medewerkers verdeeld over 33 regionale kantoren. Zij zetten elke dag hun beste beentje voor en helpen 88.000 bedrijven, 132.000 zelfstandigen en 4.000 bevoorrechte partner-boekhouders en -makelaars.