Securex zorgt voor optimale inzet van personeel met digitale planningstool Forganiser

Geïntegreerde tool houdt loonkosten onder controle in post-coronatijdperk

HR-dienstverlener Securex gaat een nieuwe samenwerking aan met Belgisch softwarebedrijf Forganiser. Forganiser is een online softwarepakket dat toelaat om personeelsinzet flexibel en overzichtelijk te plannen en te beheren. Het digitaliseren van (ook) dit aspect van personeelsbeheer zorgt voor tijdswinst, transparantie en efficiëntievoordelen. “Dankzij dit nieuwe partnerschap kunnen ondernemers hun personeelsplanningen digitaal en flexibel beheren Zo kunnen ze hun loonkosten voorspellen en efficiënt verlagen,” zegt Luc De Pauw, Director van het Knowledge Center van Securex.

Forganiser is een online softwarepakket dat het mogelijk maakt om personeelsinzet te plannen en op te volgen vanuit een applicatie. Het programma werkt via de internet browser en laat gebruikers toe om een goede personeelsplanning te maken en direct inzicht te krijgen in hun totale loonkost. Vanuit de planner kunnen gebruikers ook automatisch Dimona (Déclaration Immédiate/Onmiddellijke Aangifte)- en personeelsregistraties aangeven, in- en uitklokken regelen en automatisch de maandprestaties aangeven bij het sociaal secretariaat van Securex.

Door de coronacrisis moeten bedrijven nog flexibeler kunnen inspelen op vraag en aanbod en tegelijk hun loonkosten onder controle houden. Forganiser geeft ondernemers vooraf zicht op de loonkost van het voorziene personeel en op de omzet die ze op een welbepaalde dag kunnen halen. Gebruikers kunnen dus vooraf simuleren hoeveel hun loonkost zal bedragen en of die wel goed besteed is. Op die manier komen ze te weten hoeveel omzet ze moeten behalen in functie van de loonkost. En vice versa kunnen ze hun personeelsplanning aanpassen in functie van de verwachte omzet,” zegt Luc De Pauw.

Securex zet verder in op digitalisering

Met deze samenwerking zet Securex verder in op digitalisering binnen HR. Eerder dit jaar sloot Securex al een exclusief partnerschap met Officient, een toepassing voor het beheren van HR-processen voor contracten, bedrijfswagens, functioneringsgesprekken, onboarding, en opleidingen. Forganiser en Officient werken compatibel en Securex biedt zo een gebruiksvriendelijk digitaal pakket voor personeelsbeheer.

Met Forganiser mikt Securex op sectoren zoals horeca, retail, logistiek en productie die personeel flexibel inzetten en hun planningen snel willen kunnen aanpassen.

“Het is onze missie om bedrijven te ontzorgen in administratieve taken en hen op een geïntegreerde manier oplossingen aan te reiken voor hun bredere HR-noden. Deze tool is opnieuw een manier om de beste service aan te bieden aan onze klanten,” besluit Luc De Pauw.
Steven De Vliegher PR Specialist
Over Securex

Ondernemerschap vormt de basis van economische activiteit, werknemers zijn hierbij de sleutel tot succes. HR-dienstverlener Securex ondersteunt ondernemers in de uitbouw en groei van hun onderneming, en gelooft in een personeelsbeleid op maat van het individu en gericht op duurzame inzetbaarheid.

Securex is de partner voor zowel startende en ervaren zelfstandigen als van grote ondernemingen en openbare besturen. Het bedrijf heeft alles in huis voor een geïntegreerd HR-beleid. Wij bieden dienstverlening op vlak van ontwikkeling en uitbouw van een eigen zaak voor ondernemers, personeelsadministratie en loonberekening, preventie en welzijn van werknemers, talentontwikkeling en het verzekeren van inkomens. Bij Securex zit alles onder één dak.

Securex behaalde in 2019 een omzet van 306,7 miljoen euro. De Groep Securex is actief in België, Frankrijk, Luxemburg, Nederland en in Spanje, en telt meer dan 1.600 medewerkers verdeeld over 32 regionale kantoren. Zij zetten elke dag hun beste beentje voor en helpen 57.000 bedrijven en 136.000 zelfstandigen.

www.securex.be